H2 en het moment van de waarheid...
09 januari 2009

Als team had heren 2 niet getraind, en dat al weken niet. Individueel, waren er wel mensen wezen trainen. Ook waren er genoeg die zich hadden ingezet voor heren 1. Het was dus moeilijk in te schatten hoe de zaken ervoor stonden met H2. Toch moest er deze avond gewonnen worden. Waarom? 1.) Dames 2 speelt pas de dag na ons, en we houden altijd gelijke tred met D2. (Nu moet dames 2 ook winnen dus). 2.) Van Nispen stond 1 plaats boven ons, dus het winnen waard.

Iedereen was op tijd, dit omdat de wedstrijd ervoor wat uitliep. Dit had tot gevolg dat het inspelen lekker ging. Iedereen was er ook, en iedereen stond ook op het formulier (hint naar D1) ;-), dus dat is ook prettig. Dus ondanks de vrieskou, een warme start. Na een goede warming up, was het dan ook daar: de start van de wedstrijd. En we maakten deze keer een vliegende start, het klikte, en binnen no time was het dan ook alweer voorbij. (25-13). De eerste set waar we altijd wat moeite mee hebben, nu door te knipperen met je ogen, voorbij. Vreemd gevoel maar wel lekker.

De 2de set is eigenlijk altijd een set waar we goed in spelen, alleen bleek dat voor Van Nispen ook te gelden. De 2de set was taaier en was ook veel spannender dan de eerste set. Tijdens deze 2de set zagen we pas dat er een Harold Catsburg look alike was ingezet door Van Nispen, om ons van slag te brengen. Maar gelukkig was het geen Catsburg kwaliteit, dus wederom winst (25-22). Zo riant hadden we er nog nooit voor gestaan. Nadat deze opstelling twee sets had mogen blijven staan,(verdiend door de winst), werd er gewisseld.

Deze groep wilde natuurlijk nu ook bewijzen dat ze de punten kunnen pakken. Dus Erik, Rick en Tino eruit. En Ingmar, Tim en Sven erin. Dus de opdracht was simpel, Als je moet prikken, dan in het midden achter de 3-meter. Je merkt dan wel dat de mannen nog aan elkaar moeten wennen, ook merk je de gedrevenheid. Rein werd bijna overlopen door Ingmar, tja tweede bal die is voor Ingmar, eigen schuld... En toen ging het goed, de machine ging draaien, en het resultaat was er (25-18). In ieder geval winst, dat is lekker, en dan zo de vierde set in. En eerlijk is eerlijk, dan heeft ook de opstelling van set 3 het verdient om de vierde set te spelen.

De vierde set, tja, bij Van Nispen was het op, en het gaf geen goed beeld meer van de tegenstander (25-12) en de wedstrijd is over. En de rest is geschiedenis. En deze geweldige mijlpaal werd gevierd met wat biertjes etc..

En nu? Tja de volgende wedstrijd staat voor maandag, en als we die ook meteen maar winnen, dan gaan we voorspoedig 2009 in. Nog even een leuk citaat, om dit geweldige stukje af te sluiten:

"Natuurlijk is winnen niet alles. Het is het enige."

The Rocketman

Bron: Erik R