Minidag 24-9-22

Driekamp in de Boei stemt D1 positief
09 september 2007

Gister was de eerste testcase voor de dames van de nieuwe trainer/coach Sjaak Immerzeel. Zonder Carin van Tellingen, maar met nieuwkomers Laura Kuijl (D3), Lotte Schreurs (JB1), Suzan Heijne (Unitas) en Janine Könemann speelden de dames twee wedstrijden tegen MVC uit Maassluis en Taurus uit Houten. De progressie, die tijdens deze zaterdag al geboekt werd, stemt de dames positief richting start van de competitie.

De eerste wedstrijd werd er gestart in een redelijk vertrouwde opstelling. Met Nens op de spelverdeling, Irm op de dia, Mir op buiten, Marlieke als libero en Ing op het midden, nog aangevuld met Suus op het midden en Sjantien, correctie Janine, op de buiten.
Het was onze allereerste wedstrijd en dus werd er toch een beetje onwennig gestart. Het team uit Maassluis liet zien erg goed te kunnen verdedigen en we hadden dus nog wel eens moeite de bal op de grond te krijgen. Dit leidde ertoe dat de stand op het eind gelijk op ging. Spanning alom aan het eind en de setpoints vlogen over en weer. Uiteindelijk waren wij het die aan het langste eind trokken.
De tweede set liet een geheel ander beeld zien. Een totaal andere passopstelling bracht behoorlijk wat misverstanden met zich mee en binnen korte tijd keken we tegen een belachelijk grote achterstand aan. Geen moment kwamen we er aan te pas en het was eigenlijk een verloren zaak. Totdat good old Irm ging serveren. Even snel weer een achterstand van tien punten bijna helemaal weggepoetst. Helaas konden we het volleyballen nog steeds niet helemaal waarmaken en dus ging de set terecht naar het sympathieke team uit Maassluis.
De derde set liet eenzelfde beeld zien als de eerste. De teams waren weer behoorlijk aan elkaar gewaagd en uiteindelijk werd de wedstrijd bij een stand van 18-18 afgeblazen, omdat het tijd was.

De volgende wedstrijd werd gespeeld tussen Taurus en MVC en dus hadden we een lange pauze. Hierin werden natuurlijk tactieken, technieken en vooral heel veel onzin besproken. Taurus won van MVC en het was weer tijd voor ons om ons voor te bereiden op de laatste wedstrijd.

Wederom werd er redelijk bekend gestart. Aangezien Taurus hiervoor had gewonnen, dachten we dat we het behoorlijk moeilijk zouden krijgen. Dit viel gelukkig erg mee. We speelden zeer solide en met goed aanvalswerk werd de set redelijk gemakkelijk binnen gehaald door ons.
De tweede set startten Nens en Irm aan de kant, waardoor de vier nieuwe speelsters tegelijk binnen de lijnen stonden. Niemand van hen had eerder samen gespeeld en dit was in het begin van de set goed te zien. Iedereen was wat zoekende en de punten voor Taurus stapelden zich op. Toen kwam er echter een ommekeer in de wedstrijd. We bleven knokken voor wat we waard waren en we gingen steeds meer punten maken. Lot ging helemaal los en werd topscoorder deze set. Fantastisch om te zien hoe zo’n jonge meid zo lekker staat te ballen. De zenuwen waren weg en Laura liet ook zien een aardig balletje te kunnen opgooien. Punt voor punt kwamen we dichterbij om vervolgens op het eind langszij te gaan. Ook de tweede set was een prooi voor ons.
De derde set werd dus alleen nog gespeeld om extra wedstrijdervaring op te doen. Met Nens terug binnen de lijnen als libero en Irm op de buitenkant ging het in het begin van de set nog even gelijk op. We hadden echter de smaak te pakken en ook deze laatste set ging naar de Vinkeveense equipe.

Ook al was er een wisselend spelbeeld te zien, het getoonde spel en de uitslagen stemmen zeer positief voor de nabije en verre toekomst. Met jonge speelsters als Lau, Lot en Suus is dames 1 voor de komende jaren verzekerd van een goede toekomst. Daar gaan we met z’n allen nog veel lol mee beleven. Verder is de sfeer in het team, net als het voorgaande seizoen, meer dan goed. Dit bleek ook nog eens aan het gezellige etentje wat de dames na afloop hadden. Marlieke had ons uitgenodigd om lekker te komen gourmetten en dit werd natuurlijk weer een en al lol.

Volgende week wacht ons nog een oefenwedstrijd tegen NVC uit Nieuwegein. De nieuwe club van onze oude trainer Johan. Daarna gaat de competitie alweer van start. Wij hebben er zin, we hopen jullie ook!

Bron: Nens