D4 nog steeds op goede weg
05 oktober 2019

Het nieuwe dames 4 is nog steeds goed op weg. 4 oktober trof het clubgenoot Atalante dames 3. Na een sterke start van het 3e team was het toch Atalante 4 die de winst naar zich toe trok en daarmee zijn koppositie versterkte.

Voorafgaand aan de wedstrijd natuurlijk weer de appjes. Deze keer vooral over wie van de 12 spelers aanwezig zouden zijn. In eerste instantie de meeste, waarbij een paar ook aangaven op de tribune te zullen zitten. Daarna de afmelders, zieke, duim uit de kom, broer jarig, waardoor de tribune zitters toch werden verwezen naar de bank. En op het end kwamen de broekjes weer om de hoek kijken, de overstap wordt ingezet naar het clubtenue; van zwarte naar groene broekjes.

Attente Nancy bracht nog de week van de scheids onder de aandacht. Dat pakte Carin lekker op. Een leuke attentie gekocht en dan vooraf afgegeven. Wellicht zou scheids Jan ons dan extra goed gezind zijn. Want we waren, zo concludeerden we, in het nadeel met maar 1 familielid van Jan in het team...

Dit keer 3 nieuwkomers in het team. Annike, Monique en Annemarie maakten hun opwachting en aangevuld met Bea, Carin en Nancy de spelers in de eerste set. Het was in deze set nog wel even zoeken naar de juiste afstemming in deze nieuwe samenstelling. De groen gele opponent daarentegen begon sterk, hadden veel en scoorden aanvallend meerdere punten. Maar dames 4 herpakte zich vrij snel. Pass kwam goed en set-upper Annemarie vond steeds beter haar aanvallers in het midden, Monique en Annike en op de buitenkant Carin en Bea. En ook Nancy op de diagonaal scoorde meerdere punten met haar aanval. Uiteindelijk werd er nog riant gewonnen met 13-25.

In het tweede bedrijf Joke en Wendy erin en de routiniers Nancy en Carin even aan de kant. Leuke en mooie aanvallen, maar afgewisseld met wat mindere fases (routine aan de kant?), waarbij de dames meer moeite hadden met de service pass. Het was Atalante 3 die als eerste de 20 punten bereikte. Met een korte tactische wissel van Hetty, haalde het team de serve terug en was het de krachtige service van Annike die de eindstand 20-25 op de score zette.

De derde set routine er weer in en verliep het net weer wat smoother en werd er ruim gewonnen, mede ook door het D4-wapen, de serve. Deze trend zette zich door in de vierde set. Wel een schaduw over deze laatste set, de zweepslag bij Monique, waardoor zij voor de komende wedstrijden even uitgeschakeld zal zijn (beterschap!). Ondanks deze domper toch wel weer de volgende verjaardag gevierd, dit keer Annemarie waarvoor gezongen werd met erna de wel bekende canache cake, dit keer met een notenvariatie erbij. Op naar de volgende wedstrijden en natuurlijk de volgende verjaardag.

Na deze 3e 4-0 winst bezet Atalante 4 de koppositie in de poule. Op de voet gevolgd door VVO uit Ouderkerk. VVO zal de volgende opponent zal zijn van de dames. Dit belooft een mooie partij te worden op 16 oktober om 20.45 in Ouderkerk.