Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Dames 1 vecht tegen degradatie
01 april 2017

Met de nrs 8-9-10-11 is het stuivertje wisselen. 11 en 12 vliegen uit de poule, de 10e speelt P/D wedstrijden op 6 mei. Na 2x een 4-0 verlies tegen de nr 2 en nr 8 en afgelopen dinsdag een 3-2 verlies tegen directe opponent De Spuyt is de ploeg uit Vinkeveen naar de gevaarlijke zone (11e) getuimeld.

En dat is met nog slechts 2 wedstrijden te gaan bepaald niet florissant voor de Verbruggen/Haaxman combinatie. Nagenoeg het hele seizoen kampt het team met blessures en dacht met de comeback van middens Joke en Daan eindelijk compleet te zijn, maar de schouderblessure van Annemarieke blijkt al weken toch pittiger dan gehoopt. Ook Jet was deze wedstrijd geveld door de griep, Astrid en Sas net voorbij griep/malaise maar Irma was van de invalpartij.

Een voorzichtig start, er stond heel wat op het spel, gelijk op ging de partij. Spaarnestad (5e) wist een paar maal handig gebruik te maken van gaten in het midden en de linker hoek maar eigenlijk zette dat de Vinkeveense dames op scherp. Allengs begon het echt goed te lopen, geen rare wegschieters in de verdediging, alert bijsturen in de service opstelling. Duidelijkheid, inzet en vooral passie en samenspel. Geconcentreerd ging het voort totdat Daan bij een sprong op andermans voet landde en haar enkel blesseerde. Nota bene in de uitwedstrijd tegen hetzelfde Spaarnestad half november vorig jaar had ze haar andere enkel geblesseerd.. Ingeborg kwam in haar plaats en na even herpakken kwam de 20 naderbij, met mooie reddingen van Saskia hielden we stand en kregen een lichte voorsprong. De dinsdag tevoren waren er nog foute services, nu niet en gedecideerd werd het langste eind gepakt: 25-19.

De ploeg uit Haarlem aasde op revanche en zette een schrappie bij. Net als in de wedstrijd van dinsdag waren er in de tweede set wat kleine foutjes die net het verschil maakten. Ballen net uit, ballen over/door het eigen blok gemept of die strandden in het tegenblok. Irma kwam in de ploeg voor meer lengte aan het net. Al met al lukte het net niet: 19-25.

De blessure van Daan bleek vooral schrik te zijn geweest en ze kwam weer terug voor Joke, Irma bleef staan waardoor de gemiddelde lengte ongekend serieus werd. Gelijk op ging de strijd wederom, als een tierelier-speer-trein, met rake klappen van Ingeborg en Daan door het midden, Mirjam en Astrid op de linksbuiten en Irma in de diagonaal. Zowel service pass als verdediging pass lag super lekker en Annemarie verdeelde er gretig op los. Een mooie tweestrijd met soms lange pittige rally's, geen van twee wilde toegeven. Ook het serveerwerk bleef nagenoeg foutloos: 25-18!

Jemig! Met een yes-we kunnen-het-echt-wel startte set 4. De Haarlemse ploeg probeerde, al dan niet op aangeven van hun coach, de gaten te vinden maar Vinkeveense armen waren er sneller bij. De samenwerking groeide tot mooie hoogte, super geolied werd de ene na de andere set-up ingeslagen. Spaarnestad hield stand in hun verdediging maar begon aanvallend meer foutjes te maken en bijelkaar maakte dit net het verschil: 25-18 winst en daarmee 4 punten verdiend.

Irma bedankt en ook dank aan onze geluksmascotte Maud die voor de fruitenergie in de time-outs zorgde.

Vrijdag 7 april 21:15 speelt de voorlaatste wedstrijd tegen de nr 2, weer in De Boei.