Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

H5: Weer een stapje dichterbij het kampioenschap
14 februari 2015

Na maar 3 wedstrijden in de afgelopen 3 maanden, waarvan ze de laatste (ondanks de 3-1 overwinning) het liefst zouden vergeten door het gedrag van de tegenstander, stonden de heren van 5 afgelopen donderdag 12 februari in Uithoorn op het veld tegen SAS Heren 4.

Deze streekderby voorspelde weer een heerlijke pot volleybal te worden, Atalante was er alles aangelegen om weer eens een lekkere partij te spelen, SAS moest punten scoren want zij voelen steeds meer de hete adem van Eerste Vat Dag in hun nek.

Atalante begon de eerste set voorzichtig, aftastend waar ze stonden tegenover SAS door het kleine gebrek aan wedstrijdritme. Tot 8-9 ging het gelijk op, maar het was SAS dat lichtjes de overhand had. Bij deze kleine achterstand haalde Atalante de service terug en met een sterke service reeks, waar SAS weinig raad mee wist, stonden onze Heren 5 opeens 18-9 voor! Deze voorsprong werd door Atalante nooit meer uit handen gegeven en zo trokken ze de eerste set met 25-17 naar zich toe.

Men zegt wel eens 'never change a winning team' en zo stond in de tweede set hetzelfde zestal in het veld. De set liep bijna hetzelfde als de eerste met het verschil dat Atalante deze keer niet zo'n lange service reeks had, waardoor ze erg lang gelijk opgingen en SAS aan het eind zelfs erg dicht bij een setwinst was. Gelukkig hervond Heren 5 zich en met pure doorzettingkracht haalden ze SAS bij de 22 punten in en wonnen uiteindelijk met 25-22.

De derde set werd de opstelling licht gewijzigd, ook qua normale spelposities, waardoor de heren zelf even moesten zoeken, maar ook de tegenstander moest zich hier even op aanpassen. Over de hele linie ging de service ook iets beter, waardoor de set in het begin nog wel een tijdje gelijk opging, maar aan het eind Atalante liep redelijk makkelijk uit naar een 25-19 winst.

De laatste wedstrijd tegen SAS had Heren 5 zijn eerste set van het seizoen verloren en dat zouden ze zich zéker niet weer laten gebeuren. De opstelling werd gelijk gelaten en zelf gewend aan deze variant, ging Atalante als een speer. SAS werd deze set wat meer puntjes gegund dan had gehoeven, maar Atalante is geen moment echt in gevaar gekomen: 25-16.

Atalante Heren 5 heeft weer een grote sprong gemaakt richting het kampioenschap. SAS heeft met deze nederlaag nog maar een dunne "kampioenschaps-strohalm" om aan vast te klampen en dan blijft alleen Eerste Vat Dag nog over, maar dan moeten deze niet teveel punten verliezen de komende wedstrijden (en SAS staat volgende week tegenover hun in het veld!).

Pas weer vrijdag 6 maart hoeft Heren 5 weer te spelen: in de Boei tegen Eerste Vat Dag, dus komt ze om 19:15 aanmoedigen!

Bron: Martijn