Minidag 24-9-22

Vinkeveense plassen 2

Atalante JA1 wint van Spaarnestad JA1
26 januari 2014

Woensdag 22 januari moesten de jongens van Atalante JA1 uit spelen in Haarlem tegen Spaarnestad JA1. In de JA poule wordt anderhalve competitie gespeeld. Dat is de reden dat beide teams binnen een tijdsbestek van 3 weken elkaar weer troffen. De eerste wedstrijd was door Atalante met 4-0 gewonnen. Mogelijkheden dus voor de jonge jongens uit Vinkeveen om wederom punten binnen te halen.

De eerste set kreeg Atalante nog aardige tegenstand van Spaarnestad en leek het nog op een wedstrijd. Maar het werd de jongens niet moeilijk gemaakt. De ballen die over het net kwamen waren door Atalante goed te verdedigen. Met name Koen van den Brink kon zijn passes keurig bij spelverdeler Stefan Post brengen. En die kon op zijn beurt de aanvallers goed aanspelen. Toch werd er niet geknald in de aanval, maar de punten kwamen wel binnen voor Atalante, 25–13 in de eerste set.

In de tweede set begon Stefan Post met serveren en dat deed hij fantastisch. In één service beurt liepen de Vinkeveense jongens uit tot 12 punten. Een fout aan eigen zijde resulteerde in het eerste punt voor Spaarnestad in deze set. Maar Spaarnestad speelde erg rommelig. Veel passfouten, de set-ups lagen te scherp en verdedigend waren er verschillende misverstanden. Atalante moest door de invalcoach af en toe even wakker geschud worden. Toch ging ook de tweede set eenvoudig met 25-15 naar Atalante.

In de derde set werd een doel gesteld om de tegenpartij onder de 10 punten te houden. Een goed streven om in een wedstrijd met zo’n matige tegenstander toch de puntjes op de i te blijven zetten. Bij het team uit Haarlem lukte er in de derde set niet veel meer. Heel eenvoudig ging de 3e set met 25-5 naar Atalante.

In de vierde set kreeg JA1 van Atalante de opdracht mee om te gaan variëren. Probeer dat wat er tijdens de training wordt geoefend nu maar eens in praktijk te brengen. Stefan Post kreeg de opdracht om voor Max Bouwman de setups wat lager te geven, zodat de timing wat beter zou kloppen. Streef ernaar om zo perfect mogelijk te spelen, probeer maar eens een 3 meter aanval en varieer in de aanval aan het net. En dat probeerden de jongens. Ondanks dat de coach dacht dat het per ongeluk was werd er een heuse staffel gespeeld. Maar Atalante ging hierdoor iets te vrij en nonchalant spelen. Tijdens een time out aan Vinkeveense zijde werden de jongens toegesproken om netjes te blijven spelen. Door fouten aan eigen zijde kon Spaarnestad langzamerhand dichterbij komen. Atalante wist uiteindelijk ook de 4e set met 25-17 te winnen.

Een 4-0 overwinning op een matig spelend Spaarnestad. De volgende wedstrijd is tegen VIP uit Purmerend. Hier zullen ze zeker meer tegenstand van kunnen verwachten dus dat belooft weer een leuke wedstrijd te worden.

Bron: Loeps