Minidag 24-9-22

Atalante H1 – VC Allvo H1
04 november 2011

Het was vrijdagavond en we mochten aantreden tegen het eerste heren team van VC Allvo.. Een team dat gezien het aantal B-league spelers een maatje of twee te groot is voor ons en de rest van onze poule. In de hal aangekomen, eerst maar een kop koffie in de kantine onder het “genot” van Frans Bauer (dat na enige pressie werd veranderd naar wat hippere muziek).

Na het inspelen werd er zoals gebruikelijk nog even ingeslagen. De klappen van Allvo maakten wel wat indruk, maar ach.. wacht maar tot wij gaan blokkeren... Helaas begonnen we de wedstrijd zonder onze professionele telster, die door een acute blindedarmontsteking met bijbehorende operatie het bed moest houden, en ook Erik kon er niet bij zijn. Maar goed, met Sven en ondergetekende op de bank als interim teller begonnen we de wedstrijd. De servicedruk van onze tegenstander was groot en de passes kwamen hierdoor niet allemaal even gebruiksvriendelijk aan het net om door Frans tot fraaie setups te worden verwerkt. Er werd hard gestreden, maar helaas konden we ondanks een time-out op 9-15 Allvo niet beletten de voorsprong op ons uit te bouwen tot de uiteindelijke 15-25.

De 2e set speelde we met de zelfde opstelling, en nu had Allvo duidelijk meer moeite met ons spelletje waardoor ze op 16-14 toch maar even de ploeg richting zijlijn moesten roepen voor een kleine preek. Allvo herpakte zich en wist ondanks ons gevarieerde spel de set naar zich toe te trekken met een eindstand van 20-25. De 3e set werd Leonard gewisseld voor Sven. De druk werd door de tegenstander weer behoorlijk opgevoerd en met aanvallen van binnen en achter de driemeterlijn werden we al snel op een behoorlijke achterstand getrakteerd. Op een stand van 9-18 mocht ik na een korte warmloopactie mijn debuut maken in ons team. Ondanks onze vechtlust werd ook deze set verloren met een stand van 16-25.

Ook de laatste set wisten we niet in winst om te zetten, ondanks de verbale ondersteuning van dit keer Iwan en Frans vanaf de bank. Een stand van 19-25 resulteerde in een 0-4 nederlaag. Ondanks het krachtsverschil was het een leuke pot…. En wat hebben we genoten van het uitzicht.. en zou ik willen besluiten met: gelukkig hebben zij de foto’s nog..

Groet,
Jeroen