MC2: toch nog een zaterdagse winst op Spaarnestad

19-10-2024 / Nancy Lijten
Waar de mini’s in de ochtend verloren van Spaarnestad in Amstelveel, nam MC2 einde middag in Haarlem sportieve wraak voor hun jongere clubgenoten. Na een goede wedstrijd pakte MC2 de overwinning en nam vijf punten mee naar Vinkeveen.

Het team was compleet en dus werd er met acht meiden, te weten: Isabella, Lisa, Lynn, Maud, Noa, Rikki, Sanne en Zoë, afgereisd naar Haarlem.
Coaches Tim en Nancy hoeven eigenlijk nooit een opstelling te maken; de meiden beslissen samen wie welke set er uit gaan.
Het team kwam heel lekker uit de startblokken; er werd heel mooi in 3x gespeeld. Dit kwam mede door de goede pass. Het team hield zich goed aan de afspraken en dankzij goede services van Isabella en Maud (bovenhands!) en mooie (blok)ballen aan het net van Lynn was de eerste setwinst een feit.

De tweede set was er ook geen vuiltje aan de lucht. Het team ging door met mooi spelen en er waren mooi smashes van Sanne en Lisa. Noa bracht de pass lekker naar voren en Rikki scoorde menig prikballetje door de pass snel over het net door te tikken. Het was leuk om naar te kijken! Binnen no-time werd deze en de derde set gewonnen.

De vierde set maakten de meiden het zichzelf moeilijker dan nodig. Ondanks de mooie ballen van Zoë, die deze wedstrijd liet zien prachtige set-ups te kunnen geven, liep het team een beetje achter de feiten aan. Het lukte Spaarnestad om druk te zetten met de service en er werden veel ballen gescoord door deze in één keer terug te spelen. Voor de eerste keer deze wedstrijd moest er een time-out genomen worden. Hierna kwam Atalante wel terug en werd het gelijk. Dankzij een time-out van Spaarnestad konden de Vinkeveense coaches Isabella nog even de laatste tips voor de service geven en die hadden effect: twee aces op rij en toen was het verzet van Spaarnestad definitief gebroken. Ook de vierde set ging naar Atalante.

Dankzij deze 0-4 overwinning neemt Atalante vijf punten mee naar Vinkeveen en stijgt het een plekje op de ranglijst. Het team heeft nu een paar weekjes rust en speelt dan op vrijdag 8 november om 19:30 uur thuis in de Boei tegen SAS ’70, dat op de tweede plaats staat.