Eindelijk ook de verslagen van Dames 1!

13-09-2024 / Isa Verweij
We beginnen met een heerlijke start. De eerste wedstrijd, de bekerwedstrijd. Vandaag was de tegenstander Limes D5. Het is een jong team en zagen er sterk uit. Maar wij natuurlijk ook! Iedereen had er zin in en we starten dit jaar met een nieuwe trainer coach (Regi Pothuizen).

Beste lezers,

De eerste set was even inkomen, we moesten een beetje warm worden. Langzamerhand kwamen we meer op gang en kwamen we dichterbij. Limes liep voor vanaf het begin. Beide partijen hadden een goede basis en maakten sterke punten. Helaas hebben wij deze set verloren. (21-25)

De tweede set merkten we dat we al een stuk meer in de wedstrijd zaten. We wisten, deze moeten we echt winnen. Coach Regi is erg fanatiek en weet ook dat we dit zeker kunnen winnen. Na een paar supermooie aanvallen en het goed luisteren waar je hem moet plaatsen van de coach, hebben we lekker een paar punten gepakt. We merkten wel dat we in het midden van de set iets meer punten lieten liggen en wat foutjes gingen maken. Om even een sterke serve te hebben kwam Robin erin voor Ingeborg. Hiermee hebben nog wat puntjes gepakt. En toen hadden we het idee om het even spannend te gaan maken. Punt na punt hebben wij de set gepakt! (28-26)

In de derde set heeft Regi de opstelling laten staan hoe het stond aan het einde van de tweede set. Hiermee hadden we natuurlijk gewonnen, dus stonden we sterk. Dit was ook zeker te zien. Super veel punten hebben we binnengehaald aan het begin van de set. Hierna kwam Limes een beetje terugkrabbelen, maar niet genoeg en we hebben de set gewonnen. (25-11)

De laatste set! En of we de instelling hadden om deze te winnen. We merkten dat de conditie nog niet super goed is na de vakantie, en dat merkten we dus ook in de laatste set van deze wedstrijd. We waren wat traag en een beetje rommelig. Maar we moesten ons even herpakken en hebben een paar lekkere punten gemaakt. Ook zagen we dat de tegenstander ook wat moe aan het worden was. Hierdoor maakte zij zelf ook wat foutjes. We kwamen er wat meer in en hebben lekkere punten gemaakt. Uiteindelijk hebben we met 25-19 gewonnen.

De eerste wedstrijd gewonnen! Wat geeft dat een lekker gevoel. Op naar de volgende overwinning!