Eerste competitiewedstrijd met een spannend slot

04-10-2024 / Lieke Husslage
Afgelopen vrijdag stond de eerste competitiewedstrijd van Dames 3 op het programma! In Vinkeveen gingen we de strijd aan in wat een spannende en lange pot zou worden. Dankzij de vriendelijke medewerking van de tegenstander konden we de wedstrijd verzetten naar een later tijdstip, zodat Lynne en Renske uit de A1 bij ons konden invallen. Een fijne meevaller, want ook Malou was beschikbaar om ons team te versterken. Daarnaast waren we blij dat Denise weer terug was van vakantie. Zo bruin geworden dat ze ons letterlijk en figuurlijk deed stralen op het veld!

Sterk Begin
De wedstrijd begon om kwart over 9 en we schoten uit de startblokken. De eerste set verliep soepel; we zaten er lekker in en hadden al snel de voorsprong te pakken. Met goed spel en veel energie haalden we de set binnen: 1-0 voor Atalante.

In de tweede set hielden we het tempo hoog. Het team draaide goed, de service liep lekker, en we scoorden met sterke aanvallen en een solide verdediging. De tegenstander had weinig in te brengen, en ook deze set wisten we te winnen: 2-0. Het leek een redelijk makkelijke avond te worden.

Toch werd het in de derde set wat lastiger. Misschien werden we iets te zelfverzekerd, want we lieten de scherpte wat varen. De tegenstander kwam beter in hun spel, en hoewel we hard werkten, ging de set uiteindelijk verloren: 2-1.

Vierde en vijfde set: spanning tot het einde
We wilden absoluut geen vijfde set spelen, dus probeerden we in de vierde set alles op alles te zetten om de wedstrijd af te maken. Helaas begon de vermoeidheid toe te slaan. De tegenstander kreeg juist steeds meer grip op de wedstrijd en ook deze set moesten we uit handen geven: 2-2.

In de beslissende vijfde set konden we helaas niet meer genoeg terugvechten. Ondanks onze inzet, ging ook deze laatste set naar de tegenstander. Eindstand: 2-3 verlies.

Slimme ballen en mooi publiek
Ondanks het verlies kunnen we terugkijken op een leuke wedstrijd. Daphne sloot haar laatste wedstrijd af met een paar mooie, scherpe services. En Lieke wist slim te spelen door haar ballen keer op keer prachtig in de hoeken van het veld te plaatsen, wat de tegenstander meerdere malen verraste.

Hoewel de wedstrijd door het latere tijdstip bijna tot middernacht duurde, zorgde het publiek voor een geweldige sfeer. De meiden van A1 om Lynne en Renske aan te moedigen, Heren 5 bleef na hun uitwedstrijd nog even hangen om ons aan te moedigen, en ook Dames 2 kwam ons steunen nadat ze weer een beetje waren bijgekomen van hun eigen wedstrijd.

Publiek, ontzettend bedankt voor jullie aanwezigheid en steun! Dankzij jullie werd deze lange avond toch een feest, zelfs al verloren we.

Op naar de volgende wedstrijd! 💪