Een glansrijke start voor MC1

19-09-2024 / Lotte
Een nieuw seizoen, een nieuw team, een nieuw niveau met nieuwe regels.
Donderdag 19 september moesten we om 18.30 verzamelen bij De Boei. Enthousiasme bij de meiden. Een wedstrijd in de avond, dat is leuk!
Alle meiden aanwezig? Check! Ballen, T-shirts, flessen? Check!
Vol goede moed en gezonde spanning reisden de meiden van Atalante MC1 af naar de Scheg in Uithoorn voor hun eerste wedstrijd.

Na een goede warming-up, een peptalk en tips van aanvoerder Hannah en coach Arjan klonk het fluitsignaal voor de start van de 1e set.

De 1e set gingen ze wat aftastend van start, want het was toch nog even wennen aan het grote veld en aan elkaar. Ze begonnen met een kleine achterstand, maar de inhaalslag werd al vrij snel ingezet door mooie reddingen van Hannah, Eleana en Liv en goede services van Roos, Lotte en Evelien. Hiermee wisten ze de 1e set te pakken met 25-20.

Ze hadden de smaak te pakken voor de 2e set. Serieuze koppies in het veld, maar ook een lach en een high five bij mooie punten van Thea en Suze. Ook in deze set pakten ze de winst met 25-18

De meiden zijn nu echt warm. Vol energie en vertrouwen stapten ze het veld in voor de 3e set. Er volgden meer rally’s, er werd goed samengewerkt en gecommuniceerd. Dat was te zien in de stand, want deze set sloten ze af met een overduidelijke 25-14.

3-0 gewonnen, wat een score! We zijn klaar (dachten de toeschouwers). Of toch niet? Huh, spelen ze nou een 4e set? Misschien toch nog even verdiepen in de spelregels… 🙂

Misschien dachten de meiden dat ze ook al klaar waren, want in deze 4e set kwamen ze op achterstand. Uiteindelijk werd het nog erg spannend.

Helaas de 4e set verloren met een klein verschil van 22-25. Maar wat maakt het uit? De eerste wedstrijd is met een glansrijke 3-1 gewonnen. Die is in the pocket.

Blij en voldaan terug in de auto naar huis. Oh ja, het is al donker! Op naar volgende week.