Derby der derby’s: MC1 pakt de winst!

11-10-2024 / Nancy Lijten
Dit seizoen speelt onze C-jeugd maar liefst drie keer tegen elkaar in de competitie. Afgelopen vrijdag stond de eerste derby op het programma. De winst ging overtuigend naar MC1, maar gelukkig bleef MC2 niet puntloos.

Beide teams waren op het moment van spelen nog ongeslagen. De tribune was gezellig vol en alle meiden hadden er zin in. Tijdens de trainingen wordt er hard gewerkt en dat was goed terug te zien in de wedstrijden.

De eerste twee sets was duidelijk MC1 de bovenliggende partij. Mooie geplaatste service van Hannah, knappe reddingen van Liv en mooie ballen van Lotte kort over het net. Ze stonden ook lekker beweeglijk in het veld en waren een stuk minder nerveus dan MC2. Misschien omdat ze al net wat meer wedstrijden samen hadden gespeeld, maar ze liepen beide sets snel uit.  MC2 was nog zoekende, maar her en der was er bij hen wel een mooi uitgespeelde aanval te zien, waarbij Noa en Maud scoorden met hun smashes. Desalniettemin gingen beide sets met ruime cijfers naar MC1.

In set 3 draaiden de rollen om en nam MC2 de leiding. Lisa en Lynn stonden lekker te blokken aan het net, Sanne pakte veel mooie ballen in het achterveld en Zoë gaf heel mooie set-ups. Er werd hierdoor een zeer grote voorsprong genomen en toen kwam MC1 weer in beeld. Vooral Roos stond lekker te passen en te verdedigen. Het publiek werd getrakteerd op lange en mooie rally’s. Aan de ene kant een mooie aanval, aan de andere kant een mooie verdediging, maar ook foutjes aan beide kanten. De voorsprong bleef voor MC2, maar MC1 kwam héél dichtbij. Toch was het MC2 dat de derde set won.

Werd het een vijfsetter, of ging MC1 er met de winst vandoor? Beide teams dachten daar anders over 😊. MC1 zette MC2 vanaf het begin onder druk met een heel goede service. Mooie bovenhandse hard geslagen ballen van Eleana en Thea en slim geplaatste ballen van Hannah en een pittige korte service van Evelien. MC2 had er heel veel moeite mee. Toch deden ze af en toe iets terug: Isabella scoorde een paar keer met een achterover gespeelde bovenhandse bal en ook Rikki pakten haar punten mee door een tweede bal lekker diep in het achterveld te leggen. Helaas waren die punten niet genoeg en zo ging de winst geheel terecht naar MC1.

Na de wedstrijd was het de hoogste tijd om scheidsrechter Benne (heren 5) in het zonnetje te zetten. Vanwege de Week van de Scheidsrechters kreeg hij namens alle meiden een lekker pakketje aangeboden voor tijdens en na de wedstrijd.

MC1 speelt haar volgende week thuis op vrijdag 18 oktober om 19:30 uur. MC2 speelt op zaterdag 19 oktober uit in Haarlem.
De volgende superderby staat gepland voor vrijdag 22 november en dan is het een thuiswedstrijd voor MC1.