De eerste wedstrijd binnen de competitie!

11-10-2024 / Isa Verweij
De eerste wedstrijd van de echte competitie dit jaar. We zeiden tegen ons zelf, “Het liefst willen dit echt winnen en met een goeie start aan de competitie beginnen”. Dus met de goeie moed en druk gingen wij de wedstrijd in.

Onze coach Regi was er helaas niet, maar onze reservecoach was er wel, Martine!

In de eerste set begon VC Allvo sterk. We merkten dat ze een sterke en moeilijke serve hadden en ze maakten gebruik van hun goeie libero. Na toch echt wel bijna 10 punten achterstand, hebben we ons wel even kunnen herpakken. Maar helaas maakten wij zelf toch een hoop fouten en merkten we dat dit niet onze set was.
De set eindigde met een duidelijke 25-17 in het voordeel van VC Allvo.

De tweede set merkten we,dat we wel al wat warmer waren en meer in het spel zaten. In het begin hebben we een paar leuke punten gepakt, maar uiteindelijk draaide het spel weer om. Wij gingen meer fouten maken en verloren veel punten daardoor. Gelukkig hadden we wel een paar lekkere serves maar ook te veel ging wel fout.
We verloren deze set met 16-25.

Deze derde set was belangrijk. Deze moesten we echt wel winnen, willen we nog echt gaan winnen ook. Binnen de bespreking van het team was het voor ons belangrijk dat we ook lol bleven houden, want als je lol hebt dan speel je lekkerder. De quote van Aletta luiden als: “LOL + LOL= HIHI”. Nou als je daar niet gemotiveerd van raakt weet ik het ook niet meer.
Gelukkig gingen we daardoor lachend het veld in en hebben we aan het begin een paar punten weten binnen te halen. Maar ook in deze set maakten we te veel fouten in de serves. Ook in de pass waren wij niet sterk en ging er veel mis. Hierdoor hebben we ook deze set helaas verloren met 25-15.

In de vierde set waren we wel van plan om deze dan toch te gaan winnen om toch nog dat ene puntje binnen te halen. Alle punten zijn belangrijk in de competitie!
We begonnen sterk, we hadden betere serves en we merkten dat de tegenstander daardoor moeilijk terugkwam. We waren slimmer aan het spelen en legden de ballen in diepe hoeken. Hierdoor maakten we veel punten. We kwamen heel dichtbij en maakten het spannend.
Maar helaas hebben we deze set net aan verloren met 24-26.

Deze wedstrijd maar snel vergeten en op naar de volgende!