De boog kan niet altijd gespannen zijn

20-09-2024 / Inge Bakker
Ditmaal tegen 1e klasse team VCS D2. Onbekend team, dus even op zoeken op internet. VCS is volgens de site “de gezelligste volleybalvereniging van de bollenstreek” uit Sassenheim. Dus beloofde een leuke pot te worden.

Dames 2 moet -zo bleek- nog wel in het ritme komen, zoeken naar shirts, sokken en handdoeken vergeten. Het gaat komen. Vrijdagavond 20 september zonder Mirjam, Joke en Silvia, maar met nu ‘ ‘herintreder’ Daniëlle en in verband met een niet helemaal fitte Nancy toch ook nog Anouk erbij gevraagd.

Set 1 begon wat moeizaam, maar uiteindelijk liep de pass beter en de aanval kwam ook langzaam aan op stoom. Natalie die steeds harder ging slaan, Monique lekkere jetser in het midden. Ook een lekkere tweede bal van Annemarie in het middengat van VCS. De licht opgelopen achterstand werd weg gewerkt tot 19-19, maar helaas kon Atalante het niet doortrekken en moest toch net de meerdere erkennen in de Sassenheimse formatie.

VCS bleef Atalante bestoken met een pittige service en ferme aanvallen. Atalante weerde zich kranig. Bleef hoeken opzoeken en het midden gat. Ook een hele mooie cross van Daniëlle binnen de 3 geprikt en snelle Anouk die heel veel ballen nog mooi van de grond wist te halen. Daarna werd VCS even uit het ritme gebracht; de jonge talentvolle set-upper stond met regelmaat vakfout en werd uiteindelijk toch ook afgefloten. Met daarna een mooie serviceserie van Nancy werd er duidelijk afstand genomen en won Atalante met 25-17.

De laatste twee sets waren weer pittig. Het team miste een beetje de servicedruk wat altijd wel een wapen is van Atalante en menig punt scoort. Daardoor moest het team echt strijden voor elk punt, waarbij ook vermoeidheid parten ging spelen. Strijdend moest Atalante deze sets de meerdere erkennen in de Sassenheimse formatie.

De eerste verliespartij in de 1e klasse. Maar ja de boog kan ook niet altijd gespannen zijn. De vijfde set gezellig in de kantine. Het team heeft wel 3 jarigen gehad dus dat moet gevierd worden; dit keer de verjaardag van Hettie gevierd met twee violen, een drankje en wat bruin fruit. Op naar de volgende partij!