Atalante Ministars en het échte werk

19-10-2024 / Nancy Lijten
Afgelopen zaterdag speelde de Atalante Ministars de minidag in Amstelveen. De vorige werd met ruime cijfers gewonnen en dus was het de hoogste tijd om een niveau hoger te spelen. In Amstelveen speelde het team op niveau 6, het échte werk.

Bij niveau 6 mag de bal niet meer gevangen worden en moet er minimaal 1x over gespeeld worden, voordat de bal over het net gespeeld mag worden. Best pittig dus.
Helaas miste het team Amy, maar Aeneas, Elise, Jill, Mila, Nina en Robin waren vol goede zin en een klein beetje gespannen.

Er stond vandaag 3x Spaarnestad op het programma. De eerste wedstrijd werd perfect gestart, want de bal werd mooi in drie keer over het net gespeeld. De bal ging net buiten de lijnen, maar gaf het team vertrouwen. De eerste set ging verloren, maar de tweede set legde Atalante Spaarnestad het vuur aan de schenen. Op één puntje werd gelijkspel misgelopen.
De tweede wedstrijd was precies andersom. Nu werd de eerste set een gelijkspel en ging de tweede set verloren.
De derde wedstrijd werd er echt heel goed gespeeld, maar het andere team had meer ervaring. De winst ging naar Spaarnestad.

Deze eerste toernooidag was ondanks het verlies, toch enorm geslaagd. Onze mini’s lieten heel mooie dingen zien: mooie (bovenhandse) services, prachtige passes en lekker geplaatste derde ballen. Er werd regelmatig op de knieën gegaan om een bal te redden en nog belangrijker ze hielden goede zin met elkaar.

De mini’s gaan nu weer een maandje trainen en spelen het volgende toernooi op zaterdag 16 november in Haarlem.