Dames 2 en de cup met de grote oren

27-09-2024 / Nancy Lijten
Vrijdagavond stond de derde en laatste bekerwedstrijd van dames 2 op het programma. Thuis was Spaarnestad D7, de koploper van de poule, te gast. Bij het inspelen was al duidelijk dat het een pittig potje ging worden. Desalniettemin was het Atalante dat er met de beker vandoor ging.

Ook deze wedstrijd was dames 2 verre van compleet. Natalie was aan het genieten van een heerlijke vakantie, Joke zat met een zere voet aan de kant en Silvia was aan de andere kant van het dorp haar padelkwaliteiten aan het showen.

De eerste set begon en Atalante stond direct onder druk. Na 2 punten raakte de beste speelster van Spaarnestad geblesseerd, heel vervelend voor haar, maar iets minder voor ons. Spaarnestad leek even onder de indruk, maar toen kwam hun aanvoerster aan service en keken we direct tegen een dikke achterstand aan. Op de service van Nancy kwam Atalante weer naast Spaarnestad en op de service van Mirjam werd uitgelopen naar een vier punten voorsprong. De Haarlemse ploeg wist niet wat haar overkwam, maakte een vakfout en dat bracht net de ommekeer. Ze kregen tijd om op adem te komen en de aanvoerster kwam weer aan service. Atalante had daar weer onvoldoende antwoord op. Ondanks hard werken kon de achterstand niet hersteld worden. (21-25).

De tweede set slaan we even over, omdat anders het verslag veel te lang wordt (lees: er zijn weinig positieve punten te melden over deze set, 12-25).

De derde set ging Atalante er weer vol voor. Er was veel strijd bij het team, maar er waren ook veel slordige foutjes. Overal waar we speelden, zat een dame van Spaarnestad en dus was het lastig de bal op de grond te krijgen. De pass ging wel iets beter lopen en uiteindelijk wisten we met tactische ballen menig punt te scoren. Zo bleven we in het begin van de set in de kielzog van de Haarlemse formatie. We kregen weinig grip op de buitenaanval van Spaarnestad, die veelal rechtdoor werd geslagen. Op 18-24 leek de strijd gestreden, maar de thuisploeg trakteerde het publiek nog op een toetje. Handje hier, duikje daar, knokkeltje erover en een heel goede service van Carin bracht de equipe nog dichtbij Spaarnestad. De Haarlemse ploeg wankelde even, maar pakte uiteindelijk met een vieze laatste bal de set en geheel terecht de winst in de wedstrijd (23-25).

Na de wedstrijd groeide Atalante door alle complimenten die ze kreeg van de coach van de tegenstander. We zullen ze hier niet plaatsen, want we moeten natuurlijk wel met beide beentjes op de grond blijven.
Helaas was er wederom geen late wedstrijd, weinig volk in de Boei en dus vertrokken we al om 22:45 uur en hadden we zomaar tijd om onze teamie bij de padel te gaan aanmoedigen. Met zes vrouw sterk op naar VLTV en daar Sil aangemoedigd in haar laatste potje van de avond. Er was even een opleving, maar de wedstrijd ging helaas verloren. Gelukkig had oud-teamgenoot Janine ons laten weten dat ze 3-0 voorstonden en dus al gewonnen hadden.
Gezellig mee het clubuis in, waar we eerst wel, toen weer niet aan dezelfde tafel mochten zitten. Blijft een elitesport hè dat tennis… Een padelteamgenoot van Sil had wel plek voor ons aan hun tafel geregeld, maar Sil was streng en resoluut… de plebstafel was voor ons 😉. Sil kennende liet ze ons niet zomaar achter; er kwamen drankjes en natuurlijk veel en lekkere hapjes.
We werden soms ietwat vreemd aangekeken, die invasie van volleybaldames, maar het was enorm gezellig! “Wat waren we uit”.

Oja, en die beker…. What happens at the padel, stays at the padel! Elk nadeel heb z’n voordeel: wij hoeven geen extra wedstrijden meer te spelen!

Volgende week start dan eindelijk de reguliere competitie. Voor dames 2 wederom een thuiswedstrijd: om 19:30 uur wordt afgetrapt tegen VC Allvo D1.