MA1 wint de eerste wedstrijd tegen Spaarnestad

21-09-2024 / Renske
MA1 wint de eerste wedstrijd tegen Spaarnestad

Op zaterdag 21 september 2024 stond voor de meiden van Atalante MA1 de beladen wedstrijd tegen Spaarnestad MA5 op het programma.

In de Yvonne van Genniphal te Haarlem hing een prachtige ambiance, wat zorgde voor een extra geladen sfeer. Na een korte, maar gedegen warming-up waren de speelsters klaar om aan de wedstrijd te beginnen.

Met nieuwkomers Chloƫ en Lisa tussen de ervaren krachten Renske, Lynne, Elaine, Maud, Nienke, Lisa en Rinske startte Atalante sterk aan de eerste set. Spaarnestad liet echter zien ook goed in vorm te zijn, wat resulteerde in een spannende en gelijk opgaande strijd. Uiteindelijk wist Atalante in deze zenuwslopende set het beslissende verschil te maken en de winst te pakken met 25-23.

De tweede set leek een herhaling van de eerste. Opnieuw gingen beide teams nek-aan-nek en bleef de spanning tot het laatste moment voelbaar. Wederom trok Atalante aan het langste eind, met opnieuw een setstand van 25-23 in hun voordeel.

In de derde set was het spelbeeld anders. Atalante begon niet scherp genoeg, waardoor Spaarnestad de kans kreeg om de overhand te nemen. Deze set ging dan ook verloren met 25-16. Toch was het spel in het laatste deel van de set sterk verbeterd en gelegenheidscoach Wanda van der Maat moedigde het team aan dit goede gevoel mee te nemen naar de vierde set.

De meiden luisterden goed naar hun coach en begonnen de vierde set met overtuiging. Ze liepen al snel uit op Spaarnestad door sterk samenspel, goede coaching onderling en indrukwekkend positiespel. Deze set werd dan ook relatief eenvoudig gewonnen met 25-12, waarmee Atalante de wedstrijd veiligstelde.

Deze overwinning markeert een veelbelovende start van het competitieseizoen voor Atalante MA1. Met deze prestatie kunnen zij vol vertrouwen toewerken naar de volgende wedstrijd tegen VCH MA2 in Hoofddorp