Natte 33ste editie van Assuline Turfstekers Beachtoernooi groot succes
10 juli 2024

Vrijdag 5 en zaterdag 6 vond de, bijzonder natte, 33ste editie van het Assuline Turfstekers Beachtoernooi. De Molmhoek en het terrein van K.V. De Vinken was weer omgetoverd tot beachplaza. Dit jaar uitgebreid met een jeugdtoernooi op de zaterdagochtend.

Vanaf woensdag waren alle vrijwilligers al druk bezig om de Molmhoek klaar te maken voor het Assuline Turfstekers Beachtoernooi. Op vrijdag lag er een grote zandbak met 3 extra velden (boven op de 3 permanente beachvelden), stonden er 2 grote tenten, een wedstrijdhok, een bar, een plekje voor onze burger-meester en heel veel gezellige zit- en hangplekken.

De 44 teams waren verdeeld over drie verschillende klassen (de recreantenklasse en een dames- en herenwedstrijdklasse) en streden om de felbegeerde Turfstekersbokaal. De wedstrijden werden gespeeld op velden vernoemd naar onze sponsoren: hoofdsponsor Assuline, H. Spruijt, Krijn Verbruggen & Zn, Partycentrum de Vink, Kratje Contant en Brouwerij Bello. Deze editie werden ook de wedstrijdballen gesponsord door: Stoof (2x), Hartsink Administraties, Brouwerij Bello, High Level Support en Nens®. Om 21:00 uur, terwijl de laatste wedstrijdjes werden afgerond, kon er al genoten worden van de muziek van DJ De Jas, die iedereen langzaam opwarmde om er een nog groter feest van te maken.

De volgende dag werd de dag gestart met de eerste jeugdversie van het toernooi. 10 teams, verdeeld over 2 klassen, gingen volgens het King of the Court principe de strijd met elkaar aan. De finales bestonden uit één set tot de 21 punten en stonden onder begeleiding van topscheidsrechters. Bij de B-klasse ging de finale tussen twee teams van onze eigen club, terwijl in de C-klasse de finale gespeeld werd tussen een team van K.V. De Vinken en Touché Olé (afkomstig van Touché uit Baarn). Girls on Fire (Hannah, Roos en Eleana) wonnen de B-klasse en De 3 musketiers (Sanne, Stan en Kjeld) wonnen de C-klasse.
Afgesloten met wat lekkers van Burger-meester Tim en een ijsje van Jumbo Vinkeveen, was dit een groot succes.

En met perfecte timing, want toen de kids het veld verlieten begon de wind aan te trekken en werden hier en daar wat dingen extra vastgezet. De parasols van ReVe werden nog snel ingeklapt, gevolgd door wat kleine buitjes waar rustig doorheen werd gevolleybald, moesten we tegen 15:00 uur toch met zijn allen haastig op zoek naar een plekje om te schuilen, want toen brak het los. Gecombineerd met de uitgedeelde ijsjes leverde dit ietwat vreemde beelden op. Na een tweede regenonderbreking kon de rest van de dag lekker worden gevolleybald.

De finales werden op het Assuline-veld gespeeld met als uitkomst 3 kersverse kampioenen:
Recreantenklasse: Levi, Tom, Jerom en Amel
Dames wedstrijdklasse: Lucia, Maaike, Merel en Jiske
Heren wedstrijdklasse: Yorick, Leroy en Erik
De winnaars gingen niet met lege handen naar huis, naast de vernieuwde Turfstekersbokaal, was er ook nog een dinerbon van De Veensteker.

Toen iedereen na een douche weer schoon en opgewarmd tevoorschijn kwam, hebben we nog lekker nageborreld en vervolgens nog de overwinning van Oranje gevierd.

We kijken terug op een natte, maar geslaagde editie. Dank gaat uit naar K.V. De Vinken, Hertha, alle sponsoren, vrijwilligers en de deelnemers die dit weekend tot een succes hebben gemaakt!