Wedstrijd van het afscheid van Nienke

10-10-2024 / Daniëlle van der Horst
Opnieuw 4 punten en nog steviger aan kop in de stand. Na de wedstrijd werd de scheidsrechter bedankt met iets lekkers in het kader van "de week van de scheidsrechter".

MA1 ging donderdag 10 oktober al vroeg op bezoek in Uithoorn bij SAS MA2.  Het is de wedstrijd van het afscheid van Nienke (voor een halfjaar) en de servicefouten.

Opnieuw met 11 meiden, wat voor trainer/coach Daniëlle lastig was. Zowel de 1e als 2e set werden er veel servicefouten na elkaar gemaakt.

De 1e set moest SAS duidelijk nog in hun spel komen en pakte MA1 via 2-6 en time-outs voor SAS bij 8-13 en 12-20 deze set met 13-25. Goede aanvallen van Nienke en Fieke op het midden door mooie set-ups van Lisa V zorgden voor veel punten.

De 2e set kwamen er 5 nieuwe meiden in en dat gaf een ander spelbeeld. Tot 9-9 ging het gelijk op, maar daarna kwam SAS in hun spel. Chloë probeerde de aanvalsters Laura en Renske op buiten te bereiken, maar er kon niet altijd direct gescoord worden. Bij 15-13 en 22-17 nam Daniëlle een time-out en paste nog een wissel in de spelverdeling toe, maar SAS bleef de voorsprong houden. Zij hadden ook meer servicedruk en de set ging met 25-21 naar SAS.

De 3e set mochten de meeste meiden van de 1e set weer starten. De pass was beter, de teams bleven aan elkaar gewaagd. MA1 bleef bijna de hele set knokken. Lisa E en Maud stonden lekker te passen en te scoren op buiten door balletjes net over het blok of ver achterin. Rinske scoorde op het midden en Elaine op de diagonaal. Deze set werd met 19-25 gewonnen.

De 4e set was opnieuw erg spannend. Lynne nam goed over op de diagonaal. De service liep beter en de passes kwamen ook beter aan bij de spelverdeelster. Via 13-12 en drie time-outs op 15-14, 20-18 werd het 21-22. Aan het net en in het achterveld werd er hard gewerkt. Opnieuw werd er even gewisseld voor wat rust en sleepte MA1 met 25-27 de 1-3 winst binnen.

Opnieuw 4 punten en nog steviger aan kop in de stand. Na de wedstrijd werd de scheidsrechter bedankt met iets lekkers in het kader van “de week van de scheidsrechter”.

Voor de wedstrijd werd Nienke even in het zonnetje gezet en na de wedstrijd ook nog toegezongen. Zij vertrekt voor een halfjaar naar het buitenland.

Volgende week vrijdag 18 oktober om 19.30 uur staat er een thuiswedstrijd op het programma tegen Smashing 72 MA4. Komen jullie kijken?