Dames 2 knijpt hem wel

04-10-2024 / Nancy Lijten
Dames 2 had bedacht door te promoveren meer op zaterdag te spelen en zo kon het gebeuren dat ze de eerste wedstrijden, allemaal thuis, zeer incompleet waren. Ook deze eerste officiële competitiewedstrijd kon coach Hettie maar een beroep doen op 7 speelsters. VC Allvo D1 uit Almere was de tegenstander en bij het inslaan kneep dames 2 hem wel even.

De warming-up begon chaotisch. Veld moest nog opgebouwd, formulier moest nog ingevuld, dubbele rugnummers bij Allvo moesten worden hersteld. Als klap op de vuurpijl hing ook, tot grote ergernis van Allvo, het net 2 cm te hoog op linksvoor én hingen wij de scheve antenne tijdens het inslaan maar niet recht. Dat werd allemaal netjes hersteld en toen kon eindelijk de wedstrijd beginnen.

De eerste set begon met een valse start, want Allvo kreeg ondanks een voet aan onze kant van het net en een uitgeslagen bal, het eerst punt doordat er een touché was gezien. Was het toch het kleine staartje van Monique, of was het Carin’s dansende pony; we zullen het nooit weten. Feit is dat Allvo na dit punt gelijk doorpakte. Met de heel sterkte aanvalsters op buiten had Atalante het zeer lastig; op de rest van het team krijg de Vinkeveense equipe meer grip. Een goede service van de gasten uit Almere leidde tot een zeer ruime voorsprong voor hen, die niet meer uit handen gegeven werd. (14-25)

Net als de vorige (beker)wedstrijd was ook nu de tweede set niet best. Zal het aan de kant liggen? Is ons enthousiaste publiek dan te ver weg? Wat het is, zijn we nog niet achter (misschien kunnen we er tijdens de training aandacht aan besteden 😉). Wel twee geniale momenten deze set: een tweede bal van Mie, die weer lekker in het centrum belandde en Mo, die per ongeluk te vroeg blokkeerde en daardoor vol de tweede bal van de spellie killde. Deze ballen ten spijt, binnen no-time ging deze set naar Allvo. (12-25)

De derde set pasten we de opstelling iets aan en dat leek effect te hebben. Met zeer goede services van Carin en Nancy werd een flinke voorsprong genomen. Zeer lange rally’s, speelsters aan beide kanten die niet meer wisten waar ze het moesten zoeken, maar op het tandvlees doorgingen en zo het publiek trakteerden op een waar volleybalgevecht. Mirjam liet met haar lepe ballen het achterveld van links naar rechts gaan. Daan hufte er ook een paar lekker binnen en Annike pakte op een belangrijk moment twee blocks op rij. Toch kwam Allvo op het eind gevaarlijk dichtbij. Hun passer/lopers pakten heel veel punten. Van keihard rechtdoor, naar dwars door of over het blok naar midachter. Bijna alles was raak, al was 3x op rij slaan ook voor hen iets te veel van het goede. Coach Hettie wisselde Monique in en het uit het veld om te ontregelen en dan bleek net genoeg. Winst in de derde set. (26-24)

Dit vond Allvo niet zo grappig en dus lieten ze in de vierde set nog even hun klasse zien. Met voldoende wissels aan de kant begon het team weer praktisch vers aan set vier, terwijl Atalante nog steeds met zuurstofmaskers op in het veld stond. Atalante had nu de tweede ballen van de spelverdeelster onder controle, maar had zelden een antwoord op de fantastische ballen van de passer/lopers. Zij waren echt een maatje te groot en zij waren het dan ook die het verschil deze set maakten. Ook set 4 ging verloren en daarmee stond er een 1-3 verlies op het bord. (13-25)

In deze wedstrijd werden zo ongeveer meer sets verloren dan in het gehele vorige seizoen, maar toch waren de dames niet teleurgesteld. Het hogere tempo, het betere volleybal, alles is gewoon veel leuker dan alleen maar serveren.
Het team mag even bijkomen van al dit volleybalgeweld, want de volgende wedstrijd speelt het team pas op vrijdag 18 oktober, wederom thuis, om 21:15 uur.