Weer winst voor Atalante MC1 in Uithoorn

03-10-2024 / Hannah
Donderdagavond speelde het MC1 team weer in Uithoorn tegen hetzelfde team als bij de eerste wedstrijd. Eleana, Hannah, Roos, Thea, Liv, Lotte en Suze moesten het dit keer zonder Evelien doen die helaas ziek thuis was. Met coach Kristen, die volgens eigen zeggen 'a million years ago' aan volleybal heeft gedaan, zijn ze vol energie aan de warming up begonnen. Wel eerst zonder ballen, want die lagen nog in Vinkeveen. Het blijft nog even wennen voor de jeugdspelers (en ouders) van dit team... 😉

De wedstrijd begon sterk voor Atalante. Hoewel de onderlinge communicatie nog niet altijd soepel ging, liepen de services erg goed en lagen de meiden dan ook geregeld op de grond om een ace te vieren. De eerste set werd gewonnen met 25-14.

In de tweede set bleven ze allemaal goed in hun spel. We zagen lange en spannende rally’s waarbij er voor elke bal gegaan werd. Met buikschuivers van Eleana en prachtige reddingen van Liv tot gevolg. De set werd gewonnen met 25-16.

In de derde set leek de energie er wat uit. Ondanks mooie punten na goede samenwerking van Thea en Hannah en een goed gekozen Time Out konden onze meiden het tij niet meer keren en verloren ze de set nipt met 21-25.

Na wat coachende woorden van Kristen begonnen ze vol enthousiasme aan de vierde en laatste set. Alles leek weer te lukken: goede services, ballen in drieën naar de overkant en zelfs een nonchalant balletje van Lotte vlak over het net resulteerde (tot haar eigen verbazing) in een mooi punt voor Atalante. Suze maakte het geheel af door in de laatste vijf punten nog drie keer achter elkaar zo’n korte service te doen waardoor de tegenstanders letterlijk nét achter het net visten. Wederom met 25-16 een gewonnen set en dus 3-1 winst voor Atalante MC1!

Vrijdag 11 oktober om 19:30 speelt het team uit en thuis tegelijk, want dan staat voor de eerste keer deze speelronde de verenigingsderby Atalante MC2 tegen Atalante MC1 op het programma. Kom allemaal kijken en aanmoedigen!