MC2 wint eerste wedstrijd in Ouderkerk

28-09-2024 / Nancy Lijten
MC2 speelde zaterdag haar eerste wedstrijd van het seizoen. Dit team is een mix van C-meisjes van vorig jaar en meisjes die zijn overgekomen van de mini’s. Deze eerst wedstrijd stond een wedstrijd tegen VVO MC2 in Ouderkerk op het programma.

Atalante miste deze wedstrijd drie speelsters (Lynn, Sanne en Zoey), maar gelukkig konden Hannah en Mila met het team mee.
Het was even zoeken in het begin, zowel naar het veld als hoe de warming-up nu gaat, als waar je precies moet staan.
De eerste set begon met Isabella, Lisa, Maud, Mila, Noa en Rikki in het veld. De start was wat onwennig en door een goede service van VVO pakte dat team een voorsprong. Gelukkig was Atalante op tijd bij de les. Er werd af en toe mooi in drie keer gespeeld en er werd ook goed geserveerd. Atalante had nog wel wat moeite met de ballen die in een keer terug kwamen, maar toen de meiden alerter werden, kregen ze ook die onder controle. (22-25).

De tweede set was zo voorbij. Atalante serveerde heel erg goed, met onder andere mooie bovenhandse services van Hannah, Lisa en Maud. Veel directe punten leidde tot een supersnelle setwinst. (8-25)

De derde set werd kort na de start even onderbroken, omdat een speelster van VVO lelijk door haar enkel ging. Iedereen moest hier een beetje van bijkomen, maar Atalante herstelde goed. Ze bleven netjes in drie keer spelen en vooral de service was stabiel. Toch deed VVO deze set ook goed mee. Een van de betere speelsters van VVO speelde de bal vaak hard en in één keer over het net en vooral de ballen langs de lijn, vond Atalante lastig om te verdedigen. Door weer meer in drieën te gaan spelen, kwam de rust terug in het spel. Atalante nam het initiatief terug in de wedstrijd en won ook de derde set. (20-25)

In de vierde set was alle spanning er vanaf bij de Vinkeveense meiden. Het enige wat nog lastig was, was als de pass bleef hangen. Wat doe je dan? Een set-up  geven resulteerde vaak in een te scherpe bal op het net of juist op een plek waar niemand deze verwachtte. We kozen ervoor deze bal dan maar in twee keer over het net te spelen en dat hielp enorm. Iedereen speelde lekker deze set: mooie smashes van Noa en Hannah, een (per ongeluk, maar fantastische) set-up achterover van Isabella, een forehand van Mila, mooie passes van Rikki, een doortikbal van Lisa en een blokkerende Maud. Atalante stond als een huis en won ook de laatste set.(16-25)

De eerste overwinning is een feit. De meiden hebben twee weken rust en spelen dan op vrijdag 11 oktober thuis tegen het andere team van Atalante. De wedstrijd start om 19:30 uur in de eigen Boei.