D1: door in de beker!

25-09-2024 / Isa Verweij
Vandaag stond er een belangrijke wedstrijd op de agenda: de laatste bekerwedstrijd van de eerste ronde! Deze vond plaats in de Trits sporthal in Baarn. Vandaag was onze coach ook aan het spelen in dezelfde zaal en kon ons dus helaas niet coachen :(. Ook hadden wij een paar van onze spelers die niet mee konden doen door verschillende redenen, maar onze teamgenoot Jade -die niet mee kon spelen- wilde ons graag coachen! Al deze dingen ging onze pret niet bedreven en we zeiden tegen onszelf dat we vandaag met 3-0 gingen winnen!

De eerste set begon nerveus, we moesten nog even warm worden. We merkten dat dit team iets trager was dan andere teams en daar moet je je als team even aan aanpassen. Wij (Atalante) maakten enkele fouten en hadden moeite met het rommelige werk van de tegenstander, waardoor wij ook rommelig werden. Met indrukwekkende services kwamen we terug van een achterstand. Het werd een zenuwslopende strijd, waarbij de stand steeds gelijk opging. Op het moment dat de set op 25-25 stond, steeg de spanning. Met een fenomenaal punt wisten we de set te winnen: 27-25.

In de tweede set waren we lekker warm en haalden we vanaf het begin punten binnen. We speelden meer geconcentreerd en speelden meer ons eigen spel. We merkten dat Touché veel eigen fouten aan het maken was en wij gingen daar gelukkig niet in mee. Met een hoop goeie aanvallen en vooral goeie blokkeringen liepen we uit naar een overtuigende 25-14 overwinning in deze set.

De derde set begon met de vraag hoe we de spelers in het veld gaan zetten. Gaan we het safe houden of zullen we de gekke opstelling doen? Laten we de gekke opstelling doen! 2 setuppers in het veld die zelf besloten hadden om 2/4 te spelen, zodat ze beiden de kans hebben om aan te vallen. Aan het begin moesten we misschien even wennen en zakten we weer een beetje in. Hierdoor gaven we een paar punten weg en begonnen we met een achterstand. Na een time-out zeiden we tegen onszelf dat we nu echt even onze eigen spel moesten gaan spelen en gaan voor elke bal. We wisten de achterstand in te halen en kwamen meer gelijk te staan. Na lekkere aanvallen van de setuppers hadden we een hoop punten ingehaald en eindigden we met 25-20.

Met de eindstand van 3-0 in sets werd de overwinning gevierd met vreugdekreten en een dans op het veld. Dit betekent dat we door zijn naar de volgende ronde van de beker!