Een leerzame seizoensstart, nu het resultaat nog

13-09-2024 / S. Noekduik - volleybalreporter
Op vrijdagavond 13 september speelde Atalante H4 hun eerste wedstrijd van het seizoen tegen Relay H1 en het was er een vol sportiviteit en leermomenten.
Hoewel Atalante met een 50% nieuwe opstelling aantrad, waarin spelers uit zowel H3 als H4 van vorig jaar samenkwamen, was het een spannende en sportieve strijd tegen het jonge team van Relay uit het hoge noorden van Noord-Holland.

Tijdens het inslaan maakten enkele jonge spelers van Relay indruk met krachtige en snelle aanvallen op de 4-meterlijn, wat de toon leek te zetten voor een interessante wedstrijd. Maar zodra de eerste set begon, bleek al snel dat de wedstrijd minder voorspelbaar zou verlopen. Relay’s opbouw was niet altijd even strak, waardoor de wedstrijd gelijk opging. Atalante wist zich goed staande te houden en zelfs een voorsprong op te bouwen tot 24-22. Helaas kon deze voorsprong net niet worden vastgehouden en ging de set met 24-26 naar Relay, na een zinderend slot.

In de tweede en derde set werd duidelijk dat de jonge mannen van Relay hun vertrouwen hadden gevonden. Hun spel werd steeds stabieler, en ondanks hard werken van Atalante kon Relay in beide sets langzaam aan een voorsprong opbouwen. De tweede set eindigde in 17-25, en de derde in 18-25. Maar ondanks het verlies, was het een wedstrijd waarin Atalante goed aan elkaar heeft kunnen wennen als team en zeker potentie voor de rest van het seizoen heeft laten zien.