Minidag 24-9-22

Atalante H1 blijft in spoor koploper
04 december 2016

Atalante had het druk afgelopen week. Maandag een uitgesteld duel tegen Albatros en vrijdag de wedstrijd tegen VV Amsterdam. Maar het resultaat was positief. Negen punten kunnen na deze week aan het totaal worden toegevoegd, waarmee Atalante met vijf punten achterstand zicht blijft houden op koploper Utrecht.

Het in het begin van het seizoen door blessures geteisterde Atalante vroeg Albatros om uitstel van de thuiswedstrijd in september. Albatros ging akkoord en afgelopen maandag werd die wedstrijd in Amsterdam ingehaald. Op een onwennige maandagavond begon Atalante te slap (19-25), maar door hard te werken herpakte het zich en wist de wedstrijd met 26-24 en tweemaal 25-16 alsnog over de streep te trekken: een 3-1 overwinning en vier punten in de pocket.

Omdat Utrecht met 4-0 won was het zaak voor de Vinkeveense heren tegen laagvlieger Amsterdam 5 de volle winst te pakken om in het spoor te blijven van de koploper. Dat lukte, al was het wederom een zware bevalling. Atalante en zaterdagwedstrijden, het blijft geen gelukkig huwelijk.

Atalante startte zonder de zieke Iwan nog redelijk sterk tegen een op het eerste gezicht veel mindere tegenstander, 12-25. Maar na die eerste set zakte de gasten ver in. De passing was dramatisch en ook in de aanval ging er veel te veel fout. Waar Amsterdam aanvankelijk geen goede aanval over het net wist te krijgen, kwam het langzaam in de wedstrijd, terwijl er bij Atalante vrijwel niets meer lukte. De spanning nam bij de Vinkerveense heren dan ook toe toen Amsterdam lang bij kon blijven en bij 20-19 zelfs een voorsprong nam. Op de service van Jeroen drukte Atalante echter toch nog makkelijk door: 21-25.

Daarmee zou de wedstrijd beslist zijn zou je denken, zeker gezien het krachtsverschil. Maar het was weer zo’n zaterdag waarop Atalante in een zeer rumoerige sporthal geen moment in zijn spel kwam. Gelukkig konden de gastheren de kansen die ze kregen niet benutten. En daar waar het echt nodig was kon het hard werkende Atalante wel het verschil maken. Via 16-25 en 19-25 pakte Atalante de 4-0 winst.

Daarmee komt de achterstand op koploper Utrecht op 5 punten, precies het verlies dat Atalante aan het begin van het seizoen leed tegen Utrecht (0-4). Het blijft dus zaak om tegen teams uit het rechter rijtje geen punten meer te verliezen, om straks tegen Utrecht de achterstand ongedaan te kunnen maken. Komende vrijdag wacht er weer een mindere tegenstander, de nummer 9 Touché uit Baarn. Maar die komen naar Vinkeveen en daar voelt Atalante zich het beste thuis.