Scholentoernooi 2014

Flater Atalante H1 in Utrecht
10 oktober 2016

Atalante heren 1 wil graag terug naar de promotieklasse, maar zal dan wel uit een ander vaatje moeten gaan tappen. In Utrecht werd afgelopen zaterdag volkomen onnodig met 4-0 verloren van Utrecht heren 7.

Zaterdagwedstrijden zijn nooit de favoriet geweest van de Vinkeveense mannen. Dit seizoen staan er redelijk veel van deze late zaterdagmiddagwedstrijden op het programma, in een regio waar het niveau hoger ligt dan in Haarlem e.o. Dus zullen de mannen dit seizoen elke wedstrijd 100% moeten geven, want anders wordt Atalante in de eerste klasse een grijze middenmoter.

In Utrecht had Atalante alle kansen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen, maar als je een 20-24 voorspong in de eerste set en een 21-23 voorsprong in de derde set niet over de streep weet te trekken, dan maak je het voor je zelf heel moeilijk.

De thuisploeg was niet spectaculair, maar slim en gedreven en wist Atalante constant onder druk te houden. Bij Atalante faalde de pass en dus ook de aanval. En omdat het ook verdedigend niet scherp was, had Utrecht niet eens zo heel veel moeite om de wedstrijd winnend af te sluiten.

Natuurlijk zijn er excuses, blessures, vakanties, maar de manier waarop deze wedstrijd weg werd gegeven baart zorgen. Hopelijk een vroege wake-up call aan het begin van het seizoen, waardoor er nog voldoende tijd is voor herstel. En goed nieuws is dat de eerste geblesseerden weer langzaam, aan het terugkomen zijn. Hard trainen komende week en mentaal de wil om te winnen terugvinden, moeten er voor zorgen dat Atalante haar ritme weer gaat vinden. We gaan het zien, komende vrijdag 14 oktober om 21.15 in de Boei tegen Utrecht 6.